Een probleem op ons openbaar domein melden

Wat komt hiervoor in aanmerking?

Merk je iets van onderstaande zaken?

  • Een verzakte tegel in het voetpad van een gemeenteweg
  • Een gevaarlijke put in het wegdek van een gemeenteweg
  • Een tak die over het fietspad hangt langs een gemeenteweg
  • Een omgevallen/aangereden verkeersbord langs een gemeenteweg
  • Een probleem met zwerfkatten
  • Een openbare zitbank die werd beschadigd?
  • ...

Dan kan je dit melden aan ons Omgevingsloket. Zij zorgen dan dat je melding wordt opgevolgd en het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost. We willen je alvast bedanken voor de zaken die je ons meldt. Je vindt hun contactgegevens rechts op deze pagina, maar kunt ook eenvoudig en snel het digitaal meldingsformulier invullen via onderstaande groene knop.

Ik wil een probleem op het openbaar domein melden

 

Wat komt hiervoor niét in aanmerking?

Onderstaande zaken komen niet in aanmerking voor een melding bij ons Omgevingsloket:

  • Problemen langs gewestwegen, zoals de Staatsbaan.
  • De vuilniszak werd niet opgehaald?
    • Neem contact op met afvalintercommunale Mirom via dit formulier of telefonisch op 051 26 03 50
  • De straatverlichting is defect?
  • De riolering is verstopt?
    • Zit je rioleringsafvoer verstopt? Belangrijk om weten is waar het probleem zich precies voordoet: op het rioleringsnet in de straat of op je privédomein. Bij een verstopping of verzakking op je privédomein sta je zelf in voor de herstelling. In het andere geval neem je contact op met Fluvius op het storingsnummer 078 35 35 00.
  • Merk je een gasgeur?
    • Ruik je gas in of rondom je woning, appartement of bedrijf? Bel Fluvius op het gratis nummer 0800 65 0 65. 
  • Problemen met het kraantjeswater?
    • Zit er weinig druk op het water uit de kraan? Heeft het een vreemde kleur of geur? Komt er helemaal geen water meer uit de kraan? Contacteer dan rechtstreeks De Watergroep.

Contact informatie